Italienii de la Gazzetta dello Sport au reacționat după ce au văzut noile Dacia Duster și Dacia Bigster

italienii-de-la-gazzetta-dello-sport-au-reactionat-dupa-ce-au-vazut-noile-dacia-duster-si-dacia-bigster

Jurnaliștii italieni de la Gazzetta dello Sport anunță că au fost deschise comenzile la noul motor Hybrid-G 150 4×4 cu dublă alimentare, pe benzină și GPL, pentru Duster și Bigster.

Cea mai semnificativă noutate pentru ambele vehicule este motorul hibrid 4×4 cu dublă alimentare benzină-GPL, Hybrid-G 150.

Gazzetta dello Sport a anunțat care este prețul de pornire pentru versiunea Expression a lui Bigster

Cu o baterie litiu-ion de 48V cu o capacitate de 0,84 kWh, combinată cu un motor electric, această nouă unitate permite condusul 100% electric. În mediul urban, de exemplu, Duster și Bigster pot fi conduse în mod electric până la 60% din timp cu noul Hybrid-G 150 4×4.

Acest motor este cuplat la o transmisie automată, cu dublu ambreiaj în 6 trepte pentru motorul cu ardere internă și două trepte suplimentare pentru motorul electric.

Cu acest motor hibrid, versiunea de bază Expression a lui Duster pornește de la 28.500 de euro, în timp ce versiunea Expression a lui Bigster pornește de la 29.900 de euro. Livrările primelor comenzi sunt programate să înceapă în martie 2026.

Noul motor hibrid 4×4 cu dublă alimentare de la Dacia, disponibil pe Duster și Bigster, oferă un consum redus de combustibil și emisii de dioxid de carbon mai mici decât versiunea actuală. Această unitate dispune de un motor cu ardere internă hibrid mild hybrid de 1,2 litri, de 48V, în față, cu o putere de 140 CP (103 kW) și un motor electric în spate, cu o putere totală de până la 31 CP (23 kW), pentru o putere totală de 154 CP (113 kW).

Două rezervoare la bord, 50 de litri pentru benzină și alți 50 de litri pentru GPL, oferă o autonomie de până la 1.500 km în ciclul WLTP pentru Duster.

Motorul Hybrid 155 poate parcurge până la 80% din kilometrajul urban în mod 100% electric

Acest Hybrid-G 150 4×4 transmite un cuplu bun chiar și la viteze mici cu motorul electric spate. În schimb, la viteze mari, funcționează la o viteză redusă și garantează o tracțiune optimă până la 140 km/h.

Cu acest motor hibrid cu dublă alimentare, Duster consumă 6 l/100 km (benzină) și 7,3 l/100 km (GPL), cu emisii de dioxid de carbon de 135 g/km (benzină) și 117 g/km (GPL). În ceea ce privește Bigster, consumul de combustibil este de 5,9 l/100 km (benzină) și 7,2 l/100 km (GPL), în timp ce emisiile de dioxid de carbon sunt de 134 g/km (benzină) și 117 g/km (GPL).

Ziariștii de la Gazzetta dello Sport mai notează că Dacia Duster are acum o gamă de motoare complet reînnoită, deoarece, pe lângă noul Hybrid-G 150 4×4, există și Hybrid 155, care înlocuiește versiunea 140. Deja prezent pe Bigster, acesta are un motor pe benzină cu patru cilindri, cu 109 CP, plus două motoare electrice și o baterie de 230V și 1,4 kWh.

Cu o transmisie automată, Hybrid 155 poate parcurge până la 80% din kilometrajul urban în mod 100% electric. Cu un consum de combustibil de 4,6 l/100 km și emisii de dioxid de carbon de 105 g/km, ambele valori mai mici decât cele ale modelului Hybrid 140, acest Duster Hybrid 155 este disponibil în versiunea de bază Expression de la 26.650 de euro, cu livrări începând din decembrie 2025.

Motorul Eco-G 120 emite cu 10% mai puțin dioxid de carbon decât echivalentul său pe benzină

Această Dacia oferă și noul Mild Hybrid 140 în locul modelului Mild Hybrid 130, cu un consum de combustibil de 5,4 l/100 km și emisii de dioxid de carbon de 122 g/km. Disponibil de la 23.150 de euro, primele livrări încep din decembrie 2025.

În fine, există motorul Eco-G 120, care înlocuiește Eco-G 100. Acesta este un motor GPL mai puternic, care emite cu 10% mai puțin dioxid de carbon decât echivalentul său pe benzină. Cu două rezervoare, unul de 50 de litri pentru benzină și altul de 50 de litri pentru GPL, oferă o autonomie de până la 1.380 km.

Are un consum combinat de combustibil de 7,5 l/100 km și emisii de dioxid de carbon de 121 g/km. Disponibil de la 19.990 de euro, livrările fiind programate pentru primul trimestru al anului 2026. O versiune cu transmisie automată va urma la o dată ulterioară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *