Google Maps va primi nu mai puțin de 4 îmbunătățiri în perioada imediat următoare, una dintre acestea fiind o modalitate pentru ascunderea identității reale atunci când lași recenzii pentru destinațiile vizitate.

În curând îți vei putea seta un pseudonim pentru afișarea în dreptului numelui de utilizator și chiar să alegi o imagine de profil alternativă pentru recenziile online. Aparent, planul gândit de Google este să permită utilizatorilor să lase recenzii business-urilor listate pe Google Maps fără a și divulga numele bun real și poza de profil asociate contului Google. Cum ar fi, în caz că respectivul business este angajatorul tău, sau există temeri (întemeiate sau nu) că recenzia ta va avea repercursiuni (ex. compania respectivă te-ar putea da în judecată pentru opinia exprimată pe o platformă publică)

Google susține că va monitoriza „recenziile suspecte și false”, totodată dând asigurări că fiecare recenzie „anonimă” este în continuare asociată cu un cont Google real, compania apreciind că acest detaliu este suficient pentru descurajarea abuzurilor.

Odată ce va fi activată la partea de server, o nouă opțiune va apărea în secțiunea Your Profile, conținând descrierea „Utilizați un nume și o imagine personalizate pentru postări”. De aici vei putea selecta o imagine de profil provizorie și pseudonimul asociat, având certitudinea că doar Google poate face legătura cu identitatea ta reală.

Google nu a explicat de ce introduce recenziile anonime; sugerăm doar că opțiunea reprezintă echivalentul „Secret Santa” în relația dintre client și compania al cărui business este recenzat. Unii utilizatori sunt reticenți să posteze public recenzii pentru afaceri locale, deoarece acestea ar putea fi folosite pentru a urmări locația sau mișcările acestora. Spre exemplu, în multe cazuri, clienții și chiar angajați ai companiei respective sunt descurajați să contribuie cu feedback sincer, sub amenințarea unor viitoare consecințe negative.

Pe de altă parte, nu-ți trebuie multă imaginație pentru a anticipa situații în care angajații unor hoteluri/pensiuni rivale se vom bombarda între ei cu review-uri negative anonime, raportând apoi abuzurile comise de către Google, transformat în arbitru/judecător ad-hoc.