„Cale ferată modernizată pentru un transport mai rapid și mai sigur între Bârzava și Vărădia! Astăzi, 17 iulie, a fost dat în folosință firul II al noii variante de traseu Bârzava – Vărădia, județul Arad, parte a lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată dintre Bârzava și Ilteu, pe Coridorul Rin–Dunăre”, a anunțat ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.
Ministrul anunță că pe acest tronson se va putea circula cu viteză de până la 160 km/h pentru pasageri și 120 km/h pentru marfă.
Infrastructură nouă: tuneluri, poduri, pasaje rutiere, stații moderne și sisteme inteligente de siguranță; Pe noul traseu, de aproape 16 km, au fost realizate:
2 poduri peste Mureș (550 m și 500 m);
1 tunel feroviar – Tunelul Bata (603 m);
2 pasaje rutiere;
25 lucrări de artă și 7 construcții civile;
Centralizare electronică, semnale noi și instalație autostop cu inductoare de cale, comunicații GSM-R.
Ministrul mai spune că se face un efort mai larg de a aduce calea ferată a României la standarde europene.
„Modernizarea acestui traseu înseamnă nu doar infrastructură nouă, ci timp câștigat, siguranță și un pas concret spre o Românie conectată și eficientă. Investim în căi ferate pentru oameni, nu doar pentru cifre”, mai anunță ministrul.
„În următoarele două luni vom finaliza și firul I, astfel încât întreaga linie să fie complet funcțională și să susțină un trafic modern, sigur și rapid”, a mai menționat Ciprian Șerban.









