Noul model Dacia Bigster continuă să impresioneze, iar irlandezii au dat verdictul despre acest SUV, care dovedește că transformarea realizată de contructorul francez este una bine venită, dar mai ales cu un raport preț-calitate foarte bun.
Cu alte cuvinte, Dacia Bigster este „un SUV ieftin, care lovește peste categoria sa”, după cum au titrat cei de la Irish Examiner.
Irlandezi au aruncat o privire asupra noului model Dacia Bigster, despre care spun că s-a transformat „dintr-o rudă îndepărtată în fiul risipitor”, iar ceea ce a reușit constructorul francez, care deține brandul Dacia, poate duce la un succes impresionant pe piața auto.
Potrivit sursei menționate, odată cu succesul modelului Duster, care a avut vânzări eficiente, deși discrete, ale modelelor Logan, Dandero, Stepway, dar și al celui mai recent model, cel al lui Jogger, precum și al modelului electric Spring, atitudinea de la vârful gigantului francez s-a schimbat, iar Dacia este nu mai este privită ca „ruda îndepărtată, ci ca fiul risipitor”.
Cei de la Irish Examiner au acordat 4 stele (din cinci) modelului Dacia Bigster, al cărui preț variază între 29.900 de euro și 38.258 de euro, ceea ce îl face „un SUV ieftin, care lovește peste categoria sa”.
Astfel, cei care își doresc o mașină nouă sau o a doua mașină pe care să o folosească întreaga familie, fără să scoată sume impresionante din cont, Dacia Bigster este ceea ce caută.
„Poate că nu se apropie de calitatea construcției sau rafinamentul ofeite de alte modele. Însă, constructorul a reușit să porducă vehicule viabile, economice și extrem de ieftine, care deși erau departe de a fi strălucitoare, își fac bine treaba”, mai scriu irlandezii.
Dacia, comparată cu Skoda
Irlandezii au făcut o paralelă între Dacia celor de la Renault și Skoda, pentru care Volkswagen a creat un model ce a devenit îndrăgit în rândul occidentalilor.
„La fel ca Skoda, Dacia se află acum în poziția de a-și extinde gama de modele și de a oferi produse pe segmente pe care nu le ocupa anterior. Spring a fost primul său vehicul electric, Jogger primul MPV, iar acum Bigster, primul SUV de familie”, au scris irlandezii, care nu au ezitat să fie ironici în legătură cu numele modelului, pe care îl consideră „teribil”. Însă, trecând peste acest aspect, irlandezii susțin că Dacia Bigster va fi o prezență notabilă pe piața auto, cu vânzări bune.
De altfel, potrivit acestora, Dacia Bigster va putea concura, cu succes, cu alte modele consacrate, precum Nissan Quashqai, Hyunday Tucson, Toyota RAV 4 sau KIA Sportage.
Iar succesul Dacia Bigster va veni tocmai ca urmare a prețului scăzut. „La urma urmei, este cu 10 mii mai ieftin decât unele dintre cele menționate”, susțin irlandezii.
Dacia Bigster, date tehnice
Dacia Bigster are o lungime de 4,5 metri, fiind cel mai lung vehicul Dacia. Chiar și versiunea de bază „Essential” oferă dotîri precum cruise control, aer condișionat manual, faruri automate, jante din aliaj de 17 inci, geamuri electrice față și spate, cu o singură atingere, și un ecran tactil de 10,1 inci.
Este echipat cu un motor hibrid de 1,7 litri cu un motor electric de 37 kW și o baterie de 1,2 kWh, care este cuplat la o transmisie automată cu patru trepte cu motoare electrice și putere trannsmisă roților dn față.
În ciuda unei puteri de 155 CP, Dacia Bigster nu este cea mai rapidă, reușind să ajungă în 9,5 secunde de la 0 la 100 km/h și o viteză maximă de 180 km/h.









