CTP Iași va cumpăra un microbuz second-hand, care va fi folosit pentru transportul persoanelor din zona metropolitană
Compania de transport cheltuie 200.000 de lei, undeva la 40.000 de euro, pentru un microbuz la mâna a doua. Acesta va fi folosit doar de către călătorii din zona metropolitană, pentru a suplimenta unul dintre traseele existente.
CTP Iași cumpără microbuz second-hand
Conform caietului de sarcini, microbuzul trebuie să fie minim din anul 2016 și să aibă maxim 500.000 km parcurși. Contractul va fi semnat pentru o perioadă de 12 luni, timp în care firma câștigătoare poate livra autovehiculul. În luna iunie 2024, compania a mai cumpărat alte 5 microbuze second-hand, care sunt folosite la traseele metropolitane.
„Caracteristicile tehnice generale ale microbuzului rulat pentru persoane: lungime de 6-8 m; capacitate cilindrică motor de minim 2.000 cm cubi; putere motor de minim 100 kW; combustibil – motorină, transmisie manuală sau automată; normă de poluare EURO 6; kilometri efectuați maxim 500.000 km; an fabricație minim 2016; podea joasă; rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități; fără martori aprinși în bord. Dotări: minim 10 locuri pe scaune; ușă acces persoane cu dizabilități; aer condiționat pasageri; sistem încălzire, rampă acces”, scrie în caietul de sarcini.
CTP Iași promovează transportul public cu microbuze la mâna a doua
Obiectivul companiei este de a promova transportul în comun, în special în zona metropolitană, pentru a determina oamenii să renunțe la mașinile personale. Cum vrea să facă compania acest lucru? Prin folosirea microbuzelor la mâna a doua în transportul public, în loc să cumpere vehicule noi.
„Compania de Transport consideră că prin achiziţia microbuzului se vor obţine următoarele beneficii: reducerea dependenţei de transportul cu autoturismele personale; reducerea congestionării traficului în anumite puncte critice din municipiului Iaşi (zonele de intrare/ieşire în şi din municipiu, principalele artere de circulaţie, marile intersecţii, vecinătatea şcolilor); creşterea calităţii aerului şi scăderea poluării fonice până la încadrarea în limitele admise; creşterea nivelului calităţii serviciului de transport public oferit categoriilor de clienţi vizate, coroborată cu creşterea nivelului satisfacţiei acestora prin oferirea unui serviciu de transport public în condiţii de eficienţă, confort și siguranţă”, este stipulat în caietul de sarcini.
Multe dintre traseele metropolitane necesită suplimentări, precum cele spre Miroslava, Popricani sau Ciurea. Oamenii cer condiții decente de transport, având în vedere prețurile pe care le plătesc. CTP Iași nu dispune de suficiente vehicule și personal pentru a opera mai multe trasee de autobuz, deși cerere există în mai multe zone.
„Alternativa care trebuie promovată tot mai mult o reprezintă transportul public. Scopul său este de a prelua efortul de transport al unui număr cât mai mare de călători, de a-i transporta în condiţii de siguranţă şi confort, de a reduce traficul, de a creşte mobilitatea în oraş şi în zonele limitrofe, de a reduce poluarea. De aceea este necesar ca transportul public să fie încurajat şi susţinut în orice fel”, mai este precizat în documentație.
CTP Iași va folosi microbuzul second-hand pe traseele din zona metropolitană, iar cel mai probabil va fi livrat la începutul anului 2026, după finalizarea licitației.
Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate









