Dacia își actualizează „Armada Invincibilă” cu prototipul Hipster, care se adaugă modelelor Sandero, Jogger, Duster, Bigster și Spring.
Ibericii au tras concluzia după ce marcă emblematică a Grupului Renault și-a crescut vânzările în acest an din Spania cu 23,5% și a vândut aproape 374.000 de mașini în UE în acest interval.
Dacia își consolidează prezentul și viitorul cu o actualizare profundă a gamei sale, care a catapultat vânzările. Aceasta include modelele Sandero, Jogger, Duster, Bigster, Spring și mai nou Hipste, scrie cocheglobal.com.
Reîmprospătarea gamei, prezentată de noul CEO, Katrind Adt, vine simultan cu dezvăluirea modelului Hipster, un prototip care anticipează viitorul design al Dacia și un nou segment de vehicule electrice mici populare. Acum, Dacia analizează cheile succesului său cu echipamente îmbunătățite la prețuri competitive, conectivitate sporită și noi sisteme de propulsie hibride, GPL și 100% electrice.
Cu această actualizare și îmbunătățirile aduse, Dacia își propune să injecteze mai mult dinamism în vânzările sale, care continuă să atingă niveluri record și să-i consolideze poziția de marcă emblematică a Grupului Renault.
În Spania, Dacia și-a crescut vânzările cu 23,5% din ianuarie până în septembrie, cu 48.659 de vehicule înmatriculate, iar în Uniunea Europeană, marca a înregistrat o creștere de 3,4%, cu un total de aproape 374.000 de mașini vândute.
Foto: Facebook Dacia
Modelul Sandero rămâne cel mai bine vândut
Sandero a rămas vehiculul cel mai bine vândut pentru persoanele fizice. Anul trecut, a făcut un alt pas în față, devenind mașina cea mai bine vândută pe toate palierele, cu 309.392 de unități (cu 14,5% mai mult decât în 2023), un target pe care niciun alt model din segmentul B nu a atins-o.
Jogger, minivanul deghizat în SUV, este și el în plină ascensiune, ocupând locul al doilea în segmentul C european, excluzând SUV-urile, cu aproape 100.000 de unități vândute în 2024.
Printre cele mai vizibile caracteristici de ultimă oră se remarcă noua semnătură luminoasă în formă de „T” inversat, faruri LED, o grilă pixelată și bare de protecție dintr-o singură piesă. În interior, materiale noi, inclusiv o țesătură în stil denim albastru, dar și un ecran central de 10 inch cu conectivitate wireless.
Noul motor Hybrid 155, moștenit de la Bigster, reduce consumul de combustibil și emisiile cu 10%. Motorul Eco-G 120 (GPL + benzină), disponibil pentru prima dată cu o transmisie automată, extinde autonomia la 1.590 km cu un cost pe kilometru imbatabil.
La rândul său, Duster a fost mult timp „inima” Dacia. Cu peste 700.000 de unități vândute, modelul introduce acum un nou motor Hybrid G 150 cu tracțiune integrală, care reduce consumul de combustibil cu 30% și emisiile de CO₂ cu 10% față de versiunile similare de pe piață.
Bigster, SUV-ul cu șapte locuri care marchează intrarea Dacia în segmentul D, adoptă aceeași tehnologie, consolidându-și expansiunea în game superioare fără a abandona principiul accesibilității.
Modelul Spring rămâne cel mai accesibil vehicul electric de pe piața europeană, cu prețuri începând de la 16.900 € și o autonomie de 225 km. Modelul primește noi motoare de 70 și 100 CP, o baterie LFP (litiu-fier fosfat) de 24,3 kWh instalată în podeaua vehiculului pentru a îmbunătăți distribuția greutății și a eficienței de 9% datorită sistemelor aerodinamice.
Clientul tipic Spring parcurge zilnic 34 km în patru curse, iar mai mult de jumătate locuiesc în zone rurale (52%), confirmând succesul modelului: un vehicul electric util, fără complicații, conceput pentru utilizarea de zi cu zi.









