Dacia Bigster este o rachetă pentru Renault! Cum a crescut producătorul auto francez datorită maşinii româneşti

dacia-bigster-este-o-racheta-pentru-renault!-cum-a-crescut-producatorul-auto-francez-datorita-masinii-romanesti

În al treilea trimestru din 2025 au fost generate venituri incredibile, iar furnizorul de mașini și-a confirmat obiectivele, deși acum un an acțiunile au scăzut cu aproape 20 de procente.

Propulsată de modelul electric R5 și de Dacia Bigster, Renault își accelerează creșterea și depășește ușor așteptările.

Renault a crescut incredibil în doar 12 luni, datorită modelului Dacia Bigster

Lipsită de arhitectul redresării, Luca de Meo, care a plecat pentru a conduce Kering, Renault este în proces de recucerire a pieței. Cu toate acestea, producătorul auto a generat venituri de 11,43 miliarde de euro datorită mai ales creșterii volumelor de vânzări.

Compania a dat un avertisment dur privind în iulie anul trecut, când și-a redus obiectivele pentru 2025, iar acțiunile sale au scăzut cu 18,5%.

„Schimbarea directorului general și reducerea obiectivelor au adus în prim-plan probleme legate de dimensiune, anvergură și amprentă globală, probleme care nu au dispărut niciodată, ci au fost umbrite de redresarea operațională din ultimii ani”, remarca tradingsat.com în septembrie.

Din fericire, însă, publicarea rezultatelor din trimestrul al treilea nu a adus de data aceasta surprize neplăcute pe piață.

Presiune asupra prețurilor

Din iulie până la sfârșitul lunii septembrie, Renault a generat venituri de 11,43 miliarde de euro, în creștere cu 6,8% față de anul precedent și cu 8,5%, dacă nu se iau în calcul efectele pieții valutare. Potrivit UBS, previziuneaa medie a analiștilor a fost de 11,37 miliarde de euro.

Grupul auto a fost impulsionat în special de Mobilize Financial Services, divizia de finanțare auto a companiei, care a înregistrat o creștere de 18,4%, ajungând la 1,6 miliarde de euro.

Cea mai importantă rămâne însă divizia auto a Renault, care a generat venituri de 9,82 miliarde de euro, în creștere cu 5% conform datelor publicate și cu 6,8% excluzând efectele valutare. Această sumă este în conformitate cu consensul (9,8 miliarde de euro).

Prețurile au avut un impact negativ de 0,8 puncte procentuale, compania invocând presiunea comercială și condițiile dificile de piață din Europa. Mutarea vânzărilor către produse mai scumpe, cu marjă de profit mai mare, a contribuit cu 0,9 puncte la creștere.

Obiective confirmate

Volumele au avut un impact pozitiv de 3,2 puncte procentuale. Creșterea de 9,8% a înmatriculărilor a fost parțial compensată de reducerea stocurilor mai mare a dealerilor, care a ajuns la 98.000 de unități în trimestru, comparativ cu 72.000 cu un an mai devreme.

Consensul a fost pentru un impact de -0,9 puncte pentru prețuri, 2,6 puncte pentru mixul de produse și 2,8 puncte pentru volume. La începutul tranzacționării la Bursa de Valori din Paris, acțiunile Renault au crescut cu 1% în urma acestei publicații.

La sfârșitul acestui trimestru, Renault a confirmat că vizează o marjă operațională de 6,5% și un flux de numerar între 1 miliard și 1,5 miliarde de euro pentru exercițiul financiar în curs.

Compania a mai indicat că se așteaptă la un efect mai mare al „mixului de produse” în trimestrul 4, datorită „contribuției mai puternice a Bigster și Renault 5 E-Tech, precum și a creșterii producției Renault 4 E-Tech”.

În ceea ce îl privește, directorul financiar a confirmat că conducerea companiei va prezenta un nou plan strategic în primul trimestru al anului 2026. Executivul a indicat, de asemenea, că acest plan va include o componentă privind costurile și reducerea pragului de rentabilitate al companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *